terça-feira, 22 de novembro de 2011

Oh Benetton, you go too far.



Shocking or not, wright or wrong, bold or not, truth be told, the Italian Brand Benetton is now dividing the world with its campaigns. It’s not news for us to see their advertisement and their campaigns, where we can see people from every nationality, every color and every ethnicity. But this time Benetton went further, much further. The campaign is called “Unhate” and shows different pictures (forged pictures) with several politician and religious leaders, kissing each other. Since Sarkozy and Merkel, Obama and Chávez, and the most talked about The Pope and Ahmed el Tayyeb. I haven’t heard about any serious repercussion, apart from the action that The Vatican is taking against the brand.
Personally I think it’s brilliant. Brilliant due to the fact that a simple thing can cause such a mess. Brilliant due to the fact that the brand is willing to take such risks just to defend such noble causes (I know this is a marketing move as well, but it is still noble). I think is wonderful that there are people that think, just like me, that racism and xenophobia are thing worth fighting against. And we need to shock the world, making I wake up with a couple of slaps and say “Hei wake up! They are people just like you”.

Chocante ou não, correcta ou não, ousada ou não, a verdade é que a marca de roupa Italiana Benetton divide o mundo com as suas campanhas. Não é de todo surpresa para nós vermos as publicidades e as campanhas da marca em que normalmente no cenário aparecem pessoas de várias cores, nacionalidades e etnias. Mas desta vez a Benetton foi mais longe, bem mais longe. A campanha intitula-se como "unhate" e mostra diversas fotografias (leiam-se montagens) com vários líderes religiosos ou políticos, a beijarem-se. Desde Sarkozy e Merkel, Obama e Chávez, e a mais falada o Papa e  Ahmed el Tayyeb. Ainda não ouvi falar sobre repercussões mais graves, a não ser no último caso em que o Vaticano avançou já com uma acção contra a marca.
Eu pessoalmente acho simplesmente brilhante. Brilhante pelo facto de uma coisa tão simples provocar tanto alarido. Brilhante pelo facto da marca correr estes riscos e se associar a causas tão nobres (sei que tem o seu quê de Marketing, mas não deixa de ser nobre). Acho maravilhoso existirem pessoas que pensem, tal como eu, que o racismo e a xenofobia são coisas pelas quais vale a pena lutar contra. E é preciso chocar o mundo, fazê-lo acordar com dois estalos e dizer "Hei, acorda ! São pessoas como tu!"

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